fredag 8. april 2011

Amandaprosjektet

Jeg kom over en blogg, hvor forfatteren av denne strikka ting av restegarn til Amandaprosjektet. Jeg ble nysgjerrig på hva dette prosjektet går ut på, så jeg trykka meg videre inn på www.amandaprosjektet.org

Der står det blant annet dette:

"Det kommer heldigvis alltid nye barn til verden, og noen av dem vil trenge ekstra hjelp. Da kan ei lue, et teppe, et par sokker og kanskje noen votter bety mye. For den lille, og for de som står rundt; Det at noen bryr seg nok til å bruke tid på å strikke/hekle.."

"Det trengs stadig påfyll, for det barnet som får det teppet, den lua og de vottene og sokkene beholder det. Det er deres, og det får foreldrene med seg når de en dag skal ut av sykehuset."

Jeg syns dette var en strålende idé:) Ikke bare minker restegarnshaugen, men det en lager av det kommer ordentlig til nytte for andre! Når det gjelder størrelser så trenger de i alt! Fra prematur til nyfødt. Strikker/hekler du et teppe, er det mer enn nok med en størrelse på det som et A3-ark. Altså ikke store greiene. Jeg ble hvertfall inspirert av dette, og har allerede begynt på et par små sokker.






Vil du også bidra til å hjelpe premature og nyfødte med å holde varmen? Klikk deg inn på www.amandaprosjektet.org og les om Amanda og om kontakt.

Husk: Alle monner drar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar