tirsdag 26. april 2011

Mariusgenser, voksen

Endelig har jeg en! En jeg har strikka helt selv! Som jeg er knallfornøyd med og som jeg gleder meg til å ta i bruk!

Oppskrifta fant jeg i katalogen "Voksne/Klassikere" tema 15 fra Sandnes garn. Jeg har strikka i de tradisjonelle fargene blå, rød og hvit i str M. Det gikk med rett under 10 nøster blått garn, ca 1,5 nøste med hvitt og 0,5 med rødt. Jeg kjøpte garnet på europris - Trysil Superwash ullgarn.





Det tok meg 8 dager å strikke hele genseren. Det var første gangen jeg strikka med rundfelling, og det var faktisk veldig enkelt! Da slapp jeg å klippe og sy i genseren for å montere ermene, noe jeg sjelden får til fint uansett. Men selv om strikkinga tok 8 dager, tok det meg ytterligere fem dager for å få somla meg til å sy det lille som skulle til under ermene.





Jeg er veldig fornøyd med mønsterstrikken også, det ble ikke for stramt, men heller ikke for løst:)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar