søndag 29. mai 2011

MeiTai

Det er så mange fine hjemmesydde MeiTaier på mange forskjellige blogger! Og jeg kom over en OPPSKRIFT med framgangsmåte, tips og mal! jeg fant fram en brun duk med hvit mønster jeg plukka med meg på et loppemarked for et år siden, rester av poplinstoffet jeg hadde igjen fra jeg sydde VOGNPOSEN. Det var imidlertid ikke nok poplinstoff, så jeg måtte skjøte på med litt svart bomullsstoff.

Jeg fulgte ikke malen til punkt og prikke, og det var mest fordi jeg ikke hadde nok stoff til det. Så jeg sløyfa hetta. Bærestroppene ble litt kortere, men så absolutt lange nok! Det var egentlig et veldig lett prosjekt! Men det var fryktelig tidkrevende fordi, jeg igjen, ikke har slik "L"-vinkel-linjal-sak, så å få målene riktige i forhold til hverandre blir pirkejobb.



Her er framsiden av MeiTaien. Helt svart. Bærestykket og store deler av bærestroppene er av poplinstoffet. Det svarte bomullstoffet er skjøta på ytterst på noen av bærestroppene. Poplin er et slitesterkt stoff, og vannavisende - og det passer jo bra:)





Jeg tror det hadde gjort seg med noen fine strykemerker på bærestykket, eller et lite hjerte på en av stroppene som går over bærestykket, men kjæresten min sa han nekta å bruke den om den ble mer "dilla" opp. Og da ga jeg meg.. skjønner jo at helsvart er mer maskulint;)



Her er innsiden, og består av den nevnte duken. Det er en deilig følelse å endelig få brukt ting man har kjøpt som man i utgangspunktet synes er fint, men som ikke har noen spesielle formål, og plutselig så dukker det opp noe og man har det man trenger! Dette stoffet synes ikke så godt når MeiTaien er i bruk, men jeg vet at det er der;)





For at jeg ikke skal glemme hvordan den skal knytes på minner jeg meg selv på at HER er en ypperlig video som demonstrerer det:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar