lørdag 7. mai 2011

"gammeldags omslagstrøye" str 0-3 mnd

Ingen tvil om at lille vil holde seg varm i sommer/høst! Denne omslagstrøya har jeg strikka etter oppskrift i Langhelles "Myk start" med Baby Merino ullgarn i fargen natur. Ville egentlig ha den i hvit, men i hvit så innbiller jeg meg at sikkel, gulp, spytt og you name it vil synes bedre enn i fargen natur. Skulle det likevel synes så skal jeg prøve å farge hele genseren. Så i en blogg en som farga hvitt pyntebånd til lysebrunaktig ved hjelp av varmt vann og earl grey teposer. Men det blir først et prosjekt dersom det viser seg at det er nødvendig:) Det gikk med akkurat 100 gram av det nevnte garnet.





Hel lengde på trøya er 21 cm. Opprinnelig var min bare 19 cm etter å ha fulgt oppskriften slavisk, og jeg syns det ble litt kort... dermed måtte jeg plukke opp masker på bakstykket og begge forstykkene og strikke enda litt mønster til lengden var nådd. Jeg er hvertfall fornøyd! Litt gøy at deler av trøya er laget på "frihånd".




Dette bildet representerer fargen best i virkeligheten.. Fargen på de to andre bildene er litt gulaktig.. jeg må bli en bedre fotograf, kjenner jeg!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar