fredag 4. november 2011

Strikket og tovet engel

Oppskrifta har jeg funnet på Olavas verden, og her er min engel!  Til selve engelen har jeg brukt Trysil ullgarn, dobbel tråd på pinne 6,5. Det gikk med ca 50 g garn til engelen, inkludert vingene. Håret er restegarn.. hvitt akrylgarn. 

Jeg måtte tove to ganger i vaskemaskina på 60 grader, men jeg tror at for at den skal bli enda stivere og mer kompakt at jeg må tove hardere på de neste jeg lager, hvertfall om jeg bruker samme garn som jeg brukte nå.

















Det blir nok maange flere av disse! Jeg syns de var kjempesøte, og det er jo uendelige måter å pynte den på!! Med glitter, perler, silkebånd, blondekanter, knapper, hatter, kroner (som jeg forresten har bestilt på ebay, så jeg skal nok lage et par med det også) også finnes det uendelige måter å ordne håret på! Kjempefin julegave er det også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar