fredag 3. februar 2012

Barnehals

etter oppskrift fra Nøstebarn, selvfølgelig! Mor Aase superwash er hovedfargen.. selvfølgelig hadde jeg akkurat ikke nok garn til hele; forstykket skulle egentlig være 13 cm glattstrikk før 4 riller, men siden jeg begynte å se enden på nøstet og ikke hadde flere, ble det like langt som bakstykket  (7 cm).. mitt øyemål holdt ikke mål, så to riller pluss fellekant måtte få en annen farge. Det var slettes ikke slik jeg hadde sett for meg halsen, for jeg ville ha den ensfarga.


Broderte på et  lilla hjerte med maskesting, bare for pyntens skyld..




Ensfarga eller ei.. det er en hals, den er hjemmestrikka og den skal brukes når Tuva begynner i barnehagen.
Håper bare den ikke klør.

8 kommentarer:

  1. Syns den blei fin likevel eg, sjølv om den ikkje blei heilt slik du hadde planlagt :) Det gjorde seg med det hjarta, då såg det ut som du heile tida hadde plalangt at den skulle ha den lilla stripa ;)

    Ps. Gratulerer så mykje med å vinne giveawayen, eg er berre super-misunnelig! :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.. da ble det uplanlagt matching;)

      Jeg er så glad for at jeg vant den giveawayen.. hadde ikke trodd det.. trodde det nesten ikke når jeg leste at det var jeg som vant heller.. morsomt;)

      Slett
  2. Denne halsen er en favoritt!!! Jeg syns det er flott når du har plukka opp fargen med maskestingene også, hadde du ikke sagt noe ville jeg trodd den skulle være sånn;-) Ett lite tips om du vil være sikker på at halsen ikke klør... Drops sin merino ekstra fine er super til denne oppskrifta - barna er godt fornøyd og velger å ta på halsene selv:-)

    God strikke helg!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns halsen ser veldig god ut. Jeg tror denne kommer til å klø. Er faktisk nesten heelt sikker på det. Får prøve å strikke den i et annet garn ja. har ikke før strøket den av prosjektlista mi så smetter den på igjen;) God helg til deg også! (selv om det ikke er så mye igjen av den) ;)

      Slett
  3. Den ble fin, selv om du ikke fulgte mønsteret til punkt og prikke! :) Men jeg husker selv at absolutt ALT klødde i halsen, spesielt Mor Aase garnet, det er nesten så alpakka og klør.. Får satse på at jenta di har vært litt heldigere der ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det meste klør i halsen ja.. er enig der.. Fikk i alle fall testa oppskrifta da, også får jeg strikke en tilsvarende med et annet garn:)

      Slett
  4. Tok en liten titt innom:) Så søt liten hals og fin blogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du kom innom og la igjen spor:) Takk for det:) En fortsatt god helg til deg:)

      Slett