mandag 3. september 2012

Ullvaskpose

Jeg pleier å være flink til å vaske ull separat fra resten av skittentøyet, men det hjelper liksom ikke når ikke alle i husstanden bryr seg om å sortere.. kremt. Da går alt som er i skittentøyskurven i samme vaska med vaskepulver og ymse temperaturer. Nærmer seg ulltid nå, og både jeg og Tuva har mye ullklær. Jeg vil helst ikke at ullfibrene skal bli ødelagt og slitt bare fordi det vaskes feil, ull er jo ikke akkurat billigvare! Derfor har jeg tatt saken i egne hender og sydd en ullvaskpose. På denne måten havner ikke ullklæra i samme dunken som resten av skittentøyet og forhåpentligvis unnslipper det også da å bli med i samme vasken.

For sikkerhetsskyld har jeg skrevet "ULLVASK" med store bokstaver med tekstiltusj, jeg har tegna "vaskes på 40 grader" symbol, har skrevet Milo OG tegna en sau på frihånd. Hintet bør tas!

(ser nå at jeg kanskje burde ha strøket posen.. )





Anorakksnor med sånn klemme for å snurpe igjen posen.

Har sydd på bærehank til å bære og å henge posen.



1 kommentar:

  1. Ganske kjekk i grunn! Har mange andre vaskeposer,men ingen ullpose.spørs om man kanskje burde hatt det...

    SvarSlett