onsdag 31. oktober 2012

Barnehals

Nå som snøen laver ned og det bare blir fler og fler kuldegrader var jeg på utkikk etter en hals til Tuva. Var innom diverse butikker, men fant bare halser som bestod av 100% akryl. Jeg vil jo at Tuva skal ha ull.. Ull ER gull, altså! Så da reiste jeg hjem uten en eneste handlepose, fant fram rester av et nøste baby ull fra Nille, 100% merinoull, og et nøste alpakka 100% alpakka fra Drops. Denne halsen ble til på pinne nr 3,5.. og det tok meg ca en time fra start til resultat:)

Oppskrift på hals hadde jeg i nøstebarnboka. Hadde imidlertid ikke nok garn til hele lengden på for- og bakstykke, så det ble korta ned noen cm.

Som pynt strikka jeg et hjerte og sydde på den ene siden foran. Er ikke så lett å se det på bildene, men..








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar