søndag 5. mai 2013

Finkjole

Nå har jeg prøvd meg på å sy kjole -til meg selv! Kjøpte metervare og mønsteroppskrift på stoff og stil, men jeg skjønte ikke så mye av oppskriften. Brukte malene til å klippe ut stoffet, men dette med størrelser skjønte jeg fint lite av. Klipte derfor ut og sydde og miksa og triksa på meg selv for å få den til å passe meg. Kan ikke si at den ble for stor akkurat, er så vidt jeg får lirka midjemålet over skuldrene med armene opp når kjolen skal tres på. Når den først er kommet på sitter den bra, så fornøyd med det!







5 kommentarer:

  1. Så flink du er! Veldig sprekt gjort! Tror ikkje eg hadde våga meg ut på kjolesying med det fyrste. Resultatet blei smashing! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Var nok relativt mye nybegynnerflaks inne i bildet her, tviler sterkt på at jeg får til en sånn kjole en gang til med miksing og triksing!

      Slett
  2. Synes kjolen ser veldig fin ut, jeg! Flink du!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Er fornøyd selv også:) God kveld til deg:)

      Slett
  3. Kjempefin kjole:) Utrolig søt med de hjertene i midjen! Jeg har også bommet et par ganger på mønstrene til stoff og stil, men det meste går med litt fiks og triks ;)

    SvarSlett