torsdag 27. februar 2014

Gulvteppe

Etter sterk inspirasjon fra bloggen Huset ved fjorden og innlegget DIY-hekle teppe av stoffremser, fant jeg ut at jeg måtte lage sånn til å ha på soveromsgulvet til Tuva. Men jeg hadde verken gammelt sengetøy jeg kunne lage remser av eller heklepinne nr 8. Etter et par klikk på ebay ventet jeg store heklepinner hjem i postkassa og stod igjen bare med stoffproblemet. Jeg trodde jeg bare hadde et par nøster med restegarn i bomull, men etter å ha sett gjennom i to etasjer, forskjellige rom og ørten poser, samla jeg tilsammen en hel bærepose med restegarn!! (Nå har jeg samla alt på ett sted, i det minste).


Ettersom det skulle brukes stor heklenål fant jeg ut at jeg måtte slå sammen flere garnnøster for at det skulle bli litt tykkelse på det. Etter å ha kombinert de fleste fargene og utelukka mørk lilla og brunt, så jeg til min store glede at fargene jeg hadde faktisk var nesten like som inspirasjonsteppet som jeg ble forelska i!

Samme dagen som heklenålene kom i posten begynte jeg på teppet. Det gikk kjemperaskt! Hele teppet ble hekla på én kveld!






Nå ble det riktignok ikke så stort som jeg ville ha det, for jeg ville bruke opp restegarnet mitt og da blir det dumt å kjøpe mer garn! Tenker det heller er et bedre alternativ og hekle videre på teppet den dagen jeg har samla opp mer restegarn i bomull.



Teppet passer hvertfall godt på rommet til Tuva, og hun ble veldig fornøyd!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har vært en lang bloggpause nå, og det skyldes et svangerskap fylt med kvalme, dårlig form og lite ork. Men jeg har strikka litt innimellom, og til og med fått ferdig et par prosjekter. Har bare vært et stort ork å ta bilder og skrive blogginnlegg om det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar