tirsdag 7. juni 2011

"Marius" pcveske og toalettmappe

etter oppskrift på bloggen til Strikkeguri ! Jeg brukte det billigste garnet jeg kom over på europris, nemlig Theagarn, kosta 6 kr nøste, og det er akrylgarn. Var litt skeptisk til akryl, men jeg prøvde meg likevel:) Kjøpte 2 nøster grått, 1 nøste hvitt og 1 nøste rosa for 24 kr, og dette holdt til både pcveska OG toalettmappa! Har enda igjen garn i hvitt og rosa.

Her er pcveska. Jeg endra litt på mønsteret, det vil si, jeg droppa stjernene i mariusmønsteret og skrev navn i stedet:p Jeg redigerte antall masker også, og veska passer perfekt til min 12 " pc! Foret er hvitt bomullstoff, og den grå glidelåsen er 35 cm lang. (Jeg har enda ikke kommet over hvor DYR den glidelåsen var!!)









Hadde mye garn igjen etter veska var ferdig, så jeg bestemte meg for å lage bursdagsgave til søstra mi av resten. Det ble en toalettmappe/sminkepung i samme mønster, men droppa stjernene her også og skrev navn.









Ettersom undertråden på symaskina mi har slått seg helt vrang så det bare blir løse løkker av det hele, og jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg skal fikse det, måtte jeg skjule de stygge trådene! Jeg tråkla derfor på et silkebånd langs med kanten oppe. Det så finere ut:) Innerstoffet er hvitt bomullstoff, samme som jeg brukte i pcveska. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar