søndag 5. juni 2011

Fleecejakke str 0-3mnd

Hva skal man bruke fleecestoffrester til? Hva med en jakke? Ja!





Jeg tegna og klippa ut en mal av matpapir og festa til fleecen. La til litt sømmonn rundt og klippa ut. Deretter sydde jeg sammen. Uten oppskrift å se etter, bare lengdemål  og breddemål på bol og ermer fra noe jeg har strikka i str 0-3 mnd før. Jeg glemte å legge til litt ekstra stoff på den ene fordelen slik at jeg kunne ha i trykknapper, men det løste jeg med tre remser fleece og litt borrelås:) Er da borrelås på den ene siden også er remsa sydd helt fast på den andre siden.

Jeg pynta med en ferskenfarga tråd rundt alle kantene på jakka for å få litt liv i den:)










Det vanskeligste var å sy til en hette - jeg vet jo ikke hvor stor den skal være! Har ingen klær med hette, og det er jo ikke så praktisk når babyen er så liten, men jakke så uferdig ut uten, så jeg mekka til noe:) Gleder meg til å prøve denne på:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar