søndag 12. august 2012

Flettepute

Nå har jeg endelig fått strikka noe som har stått på prosjektlista mi i laang tid, nemlig et putetrekk med flettemønster. Har ikke hatt pute å strikke til eller trodd jeg har hatt garnet å strikke av, men jeg kjøpte en rektangulær pute til 10 kr, og garnet, vel.. det hadde jeg visst likevel - så da var det ingen unnskyldning ledig lenger til å utsette det. Gikk med litt over to nøster grå viking superwash, strikket rundt på rundpinne nr 5. Mønsteret er fra Drops garnstudio. Jeg har droppet lukkemetoden i oppskriften, og heller bare maska igjen oppe og nede.




Framsiden:


 Baksiden:





6 kommentarer:

  1. Den ble RÅfin! Tror nok at man må herme en gang!

    SvarSlett
  2. Flott pute! Det er så fint med flettemønster:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Enig, flettemønster er kjempefint! :)

      Slett
  3. Kjempefin pute! Ettersom sofaen min ENDELIG blir levert til veka, har eg funne ut at det vil gjere seg med nokre strikkeputer i sofaen. Mulig at det blir ei slik ei, den var jo berre lekker! Men kor fekk du kjøpt så billig pute til å ha inni?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Puta kjøpte jeg på Gjenbruket her på Lillehammer.. du får nok sikkert kjøpt tilsvarende billige puter på fretex o.l. i Oslo:) Var bare å vaske den, og vips, klar til bruk;)

      Slett