mandag 2. januar 2012

Strikkedukke

Denne dukka ble påbegynt julekvelden og ferdigstilt før nyttårsaften. Dukka er fylt med vanlig bomullsvatt fordi det var det jeg hadde tilgjengelig. Halsen er tynn, og selv om jeg stappa all bomullen jeg klarte ned i halsen hennes (oi, det hørtes brutalt ut!) så får hun en "knekk" når jeg skal sette henne opp. Hodet er vel for tungt, så jeg må prøve å etterfylle med noe i halsen etterhvert.

Dukka får nok ikke noe navn før Tuva begynner å leke med henne.. Nå er hun bare 6 mnd og skjønner fint lite, bare at det er stor stas med det store håret.












2 kommentarer:

  1. Den blei jo kjempefin! Men det må da vera mykje arbeid med ei slik dukke? Så mange detaljer! Uansett så tenker eg nok at mini vil like den :)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Ble veldig fornøyd selv, og garderoben kan jeg jo utvide etter hvert;) Var ikke så vanskelig og tidkrevende å strikke denne som jeg hadde trodd.. er jo sjelden mer enn 20 masker på pinnene samtidig så omgangene fyker jo bare av gårde. Det mest tidkrevende var håret:p Du får prøve deg på en en gang;)

    SvarSlett